woensdag 3 maart 2010

En nu weer verder



Met veel plezier kijk ik terug op mijn jubileumtentoonstelling in Het Weefhuis. Er zijn in vier dagen rond de 300 bezoekers geweest. Ik voel mij bevoorrecht met zoveel trouwe fans die mij vaak al vele jaren volgen! Gelukkig waren er ook weer vele nieuwe gezichten die de aankondiging hadden gelezen in het Noordhollands Dagblad, Dagblad Zaanstreek, Trouw, NIW, Kontaktlinjen, of elders. Veel mensen hebben ook de optredens bezocht van Ezequiel Menalled, Sandra Schuurhof, Elke Geurts en Ellen Dikker. Ik was erg blij met hun bijdragen die voor een extra prettige en ontspannen sfeer zorgden. En dan was ik ook nog eens benieuwd hoe mijn nieuwe schilderijen ontvangen zouden worden. Zou men de schilderijen niet te landschappelijk vinden of misschien te grijs? Maar niets daarvan, integendeel, ik heb erg veel zeer enthousiaste reacties gekregen. Leuk dat mensen die mij langer volgen vaak benadrukten dat mijn werk zich zo goed en snel ontwikkelt. Ik voel zelf wel dat mijn werk verandert, maar de ontwikkelingen voltrekken zich deels ook aan me, bij wijze van spreken achter mijn rug om, zonder dat ik precies de vinger kan leggen op wat er waarom gebeurt. Ik ben heel benieuwd waar het naar toe gaat. Vooralsnog heb ik drie programmatische ideeën die om een nadere uitwerking vragen. Werk aan de winkel dus. Op naar de volgende 25 jaar!

Geen opmerkingen: