vrijdag 7 februari 2014

Trouwe verzamelaar


Vandaag kwam L. mij bezoeken in mijn atelier in Amstelveen. Ik heb haar een rondleiding gegeven en net voordat ze wegging zei ze dat ze mijn schilderij AKS 15 graag wilde kopen. Ze was er verrukt van.
Ik maakte het in maart of april 2012 in Noorwegen tijdens een korte maar heel intensieve werkperiode.
Het schilderij is een voorbode van de veranderingen die zich later dat jaar aan zouden dienen en in die zin misschien wel een sleutelwerk. L. kocht als ik mij goed herinner tijdens mijn debuut-tentoonstelling in 1985 voor de eerste keer een schilderij van mij. Zij heeft samen met haar man een tamelijk grote kunstcollectie, vooral met tekeningen en grafiek van Nederlandse kunstenaars. Door de jaren heen is zij altijd van mij blijven kopen, zodat ze nu van elke periode uit mijn kunstenaarsbestaan een werk heeft. "Jazeker, en alle artikelen over jou en je werk heb ik goed gearchiveerd hoor", voegde ze me lachend toe. Fijn, zo een trouwe verzamelaar!

Geen opmerkingen: