zaterdag 8 september 2012

Spannend!




Zo, het is weer tijd voor een nieuw blogje. De afgelopen maanden heb ik eigenlijk alleen elke maand een nieuwe beeldpraat op mijn weblog gepubliceerd maar nu zal ik weer regelmatig zelf een stukje schrijven.

Inmiddels ben ik in Noorwegen aangekomen, waar het veel regent, grijs en een stuk kouder dan in Nederland is. Onderweg zag ik de eerste sneeuw maar ik voelde mij onmiddellijk thuis in deze prachtige natuur. Voor mijn vertrek was ik enigszins gespannen omdat ik niet wist of ik alles wel in mijn auto zou krijgen. Ik ga hier namelijk niet alleen drie maanden werken, maar ik heb tegelijkertijd een expositie in Galleri Puls in Norheimsund. Ik heb zo'n veertig schilderijen bij me, groot en klein, ongeveer twintig lege doeken, en dan nog eens al mijn materiaal. Maar gelukkig ging alles er gemakkelijk in.

Mijn tentoonstelling is inmiddels geopend en ik hoop dat ik aan het begin sta van een nieuwe productieve werkperiode. Ik heb nog geen idee wat ik ga maken, het is net of ik helemaal leeg van binnen ben. Dat gebrek aan houvast vind ik zelf niet bepaald prettig maar het hoort wel bij het scheppingsproces. Vanuit die onbegrensde leegte gaat er de komende maanden ongetwijfeld iets gebeuren. Ik kan in deze fase niet meer doen dan het zoeken naar mijn concentratie en ik probeer me open te stellen voor de dingen die zich voordoen. Nu kan ik me nog nauwelijks voorstellen dat ik over drie maanden thuiskom met een serie nieuwe schilderijen. Maar dat gaat wel gebeuren. Spannend!

Geen opmerkingen: