woensdag 26 mei 2010

Verkoop schilderij


Het schilderij dat op de centrale expositie hing van de Open Ateliers Jordaan heeft een nieuwe bestemming gevonden. Gisteren heb ik het weggebracht naar mensen die even wilden kijken hoe het in hun huis stond. We zochten een muur uit en het was direct duidelijk dat ze het wilden houden. Het staat dan ook prachtig in hun interieur. Alsof het ervoor gemaakt is. Ze waren al drie jaar op zoek naar iets dat zij allebei mooi vonden. Ik vind het niet alleen vleiend dat zij een schilderij van mij hebben uitgekozen, het geeft mij vooral ook een kick om mijn werk zo goed te zien uitkomen in een andere omgeving. En om te zien wat een schilderij toe kan voegen aan de ruimte waarin het hangt. En dan zijn er nog mensen die het nut van kunst betwisten.

Geen opmerkingen: