vrijdag 31 mei 2013

Een tentoonstelling in opbouw




Het is zover, de tentoonstelling "Interlokaal" is bijna klaar! Gisteren hebben Willem Harbers en ik de hele dag onze tentoonstelling opgebouwd. De onderdelen van de beelden van Willem zaten in grote kisten en ik vervoer mijn schilderijen altijd in bubbeltjesplastic. Eerst  hebben we alles uitgepakt. Daarna hebben we de onderdelen van zijn beelden ter plekke gemonteerd en mijn schilderijen opgehangen. We hebben de plaatsing van de beelden en schilderijen zorgvuldig op elkaar en op de expositieruimte afgestemd om een afgewogen, soms spannend en soms onverwacht, harmonieus resultaat te bereiken. Dat kunnen we erg goed omdat we beiden veel ervaring hebben met het inrichten van tentoonstellingen. We hebben eenzelfde visie op hoe een expositie eruit moet zien en ik kan niet anders zeggen dan dat de samenwerking perfect verliep. Het resultaat is er werkelijk naar. 

Ons werk past ook erg goed bij elkaar. Het is zorgvuldig gemaakt met een grote aandacht voor de vorm, het heeft iets speels en verrassends en er zit in ons werk een vervreemdend element. Nou ja, kom zelf maar kijken op de de Van Weerden Poelmanlaan 4 te Amstelveen. De komende twee weekeinden zijn we open van 12.00 tot 19.00 uur. Morgen, zaterdag 1 juni, opent Els Drummen van het Cobra Museum voor Moderne Kunst onze tentoonstelling om 15.00 uur. Wees van harte welkom.

Dan ga ik nu weer snel naar Amstelveen om her en der een muurtje bij te witten, de belichting af te maken en een prijslijst te maken. Zodat alles er morgen pico bello uitziet.

Geen opmerkingen: