maandag 27 mei 2013

Alles nieuw


Alles nieuw, of althans bijna alles! Zaterdag gaat onze tentoonstelling "Interlokaal" open in Amstelveen. Mijn vriend en collega Willem Harbers laat daar een aantal nieuwe beelden zien. En zelf kom ik met een geheel nieuwe collectie schilderijen. Nieuw en anders dan voorheen! Ik denk dat er minstens twaalf nieuwe werken op linnen komen te hangen, plus een aantal recente gouaches en misschien wat oudere schilderijen. Op de foto een detail van een groot schilderij in een onaf stadium. Gisteren heb ik het schilderij voltooid, vandaag ga ik er nog goed naar kijken en hier en daar een laatste verandering aan brengen om een optimale balans tussen de kleuren te krijgen. Ietsje lichter hier, beetje voller daar, links in de hoek nog een likje verf om de kleur wat op te hogen. Van die dingen. Later in de week kan ik het doek dan monteren in de lijst.
Voor mij wordt het in ieder geval een bijzondere tentoonstelling met al die nieuwe, maar vooral ook andersoortige schilderijen. Ik ben heel nieuwsgierig naar hoe ze met elkaar harmoniƫren in de grote expositieruimte aan de van Weerden Poelmanlaan 4.
Als kunstenaar kun je je voortdurend blijven ontwikkelen en ik prijs mij ook vandaag weer gelukkig met mijn boeiende en prikkelende werk.
Iedereen is van harte welkom om het resultaat te bekijken.

Geen opmerkingen: