zaterdag 5 februari 2011

Tentoonstelling in Het Oude Raadhuis te Hoofddorp


Hallo lezers en volgers,

Jullie zijn allemaal uitgenodigd om te komen naar mijn tentoonstelling in Galerie De Meerse, locatie Het Oude Raadhuis te Hoofddorp. Adres? Hoofdweg 675, postcode 2131 BC, telefoon 023-56 42 767.
De expositie is geopend woensdag tot en met zaterdag van 11.00 tot 17.00 uur, op afspraak en tijdens voorstellingen in de avonduren. Ik exposeer daar tot 13 maart samen met fotograaf Hein Hage.
Op deze mooie maar bescheiden expositie laat ik nieuwe acrylschilderijen zien.

Je bent van harte welkom op de opening zaterdag 12 februari van 16.00 tot 18.00 uur.

Uit het persbericht van de galerie:
Op de tentoonstelling in Het Oude Raadhuis is een aantal nieuwe acrylschilderijen van Dikker te zien. De landschappelijke vormen zijn sterk geabstraheerd en de kleuren zijn intens en niet direct naturalistisch. Het existentiële thema van de dolende mens is opnieuw zichtbaar in deze schilderijen: de kleine, nietige mens op zoek naar zijn identiteit, in verhouding tot de alomvattende aanwezigheid van de natuur. In een van de schilderijen zien we iemand van een berg springen. Wat is de betekenis van deze sprong? Is het uit wanhoop of uit verlangen naar bevrijding? Of zijn wanhoop en verlangen altijd met elkaar verbonden? De getoonde schilderijen zijn niet alleen een lust voor het oog, maar doen ons ook op een lichtvoetige manier nadenken over ons eigen bestaan en over onze relatie met de natuur.

In april heb ik een grotere tentoonstelling in Overveen, waar ik ook een aantal olieverfschilderijen zal tonen.
Daar kom ik later op terug, maar nu al kan ik melden dat de opening van die expositie plaats vindt op 17 april.

Ik hoop jullie te mogen begroeten in Hoofddorp of Overveen.
Tot dan!

Geen opmerkingen: