zaterdag 5 februari 2011

Het inlijsten

Vandaag werk ik aan de lijsten om mijn schilderijen voor de komende tentoonstelling in Hoofddorp. Ik heb voor deze acrylschilderijen fijne baklijsten besteld op maat. Ze moeten alleen nog een kleur krijgen. Ik heb een aantal standaardkleuren tot mijn beschikking. Licht geel, zacht-beige, creme, gebroken wit, licht grijs, tapies, kleuren die qua nuance net even van elkaar verschillen. Het is zaak om de juiste kleur bij elk schilderij uit te zoeken, en dan schilder ik de lijst twee of drie maal over. Een heel werk nog voor negen schilderijen.
Ik wil vandaag ook nog mijn schilderijen vernissen. De kleur wordt er iets mee opgehaald en de vernis biedt een beschermlaag tegen stof en vuil. Ze heeft even nodig om goed aan te drogen, dus ik moet opschieten ermee. Aan het werk dus weer!

Geen opmerkingen: