maandag 7 februari 2011

Gelukkig dat er nachten zijn



De lijsten zijn klaar! Wat een werk toch elke keer weer. Gisteren heb ik tot laat staan schuren en schilderen. Tien lijsten waren het uiteindelijk, maar na drie lagen zitten ze nu lekker in de verf. Vanavond of morgen vernissen en dan daarna de schilderijen in de lijsten monteren. Donderdag of vrijdag ga ik de tentoonstelling in Hoofddorp inrichten, want als die zaterdag om 16.00 uur open gaat, moet alles pico bello in orde zijn.

Zaterdag heb ik tot tot diep in de nacht mijn bijdrage afgemaakt voor het boek 'De kunstenaar als ondernemer', dat in België gaat verschijnen. Ik heb op verzoek van de redactie van de publicatie een soort zelfportret geschreven. Daarin beschrijf ik hoe ik kunstenaar ben geworden en hoe ik tegen het ondernemerschap aankijk. Uiteraard heb ik geprobeerd om een aantal ervaringen en reflecties te veralgemeniseren. Voordat ik haar opstuur ga ik de tekst nog één keer bekijken, misschien wil ik nog een enkele passage bijvoegen. Ik denk dat het een heel leuk stuk is geworden. En dat zeg ik niet snel. Het is gewoon kicken om al schrijvend nieuwe gedachten te formuleren. Nu maar hopen dat ze er in België ook blij mee zijn.

2 opmerkingen:

Mireille zei

Druk baasje hoor! Nooit gerealiseerd dat die lijsten ook nog eens zoveel werk waren. Leuk, leer steeds meer van je.
Tot zaterdag!

x Mireille

Myra R. zei

En als ge verder nog advies wilt over hoe da ge het in t Vlaams moet zeggen, kunde ge zeker en vast bij mij terecht....