woensdag 19 februari 2014

De wijde wereld in


Vorige week heb ik twee nieuwe gouaches gemaakt, maar gelukkig gaat er ook af en toe een de deur uit. Gisteren heb ik mijn derde werkje dit jaar verkocht. Ik ben altijd blij als een schilderij van mij de wereld in gaat. Het is beter als iemand er plezier van heeft dan dat het ongezien in mijn atelier staat. En wie weet waar mijn werk dan later nog terecht zal komen. 

Een aardige bijkomstigheid is dat ik met de opbrengst de reparatie aan de versnellingsbak van mijn auto direct heb kunnen betalen. En wie weet waar die auto mij weer brengen zal. Misschien wel de wijde wereld in, naar verre afgelegen oorden waar ik op een dag zo hoog een berg zal beklimmen dat ik de langs drijvende wolken bijna kan aanraken. Zo grijpt alles in elkaar.

Geen opmerkingen: