vrijdag 14 september 2012

Sneeuw, regen en veel watervallen

Inmiddels ben ik hier nu anderhalve week. Mijn tentoonstelling in Galleri Puls in Norheimsund is vorige week geopend door Lars Erik Klafstad, de wethouder Kunst en Cultuur van de gemeente Kvam. Het werk van mij en Wim van den Toorn hangt er prachtig bij. Wat is het toch altijd opwindend om een tentoonstelling in te richten. We hebben onze schilderijen met veel ruimte opgehangen zodat ieder schilderij goed tot zijn recht komt op de mooie witte wanden van de galerie. Op Facebook heb ik al een aantal foto's gepubliceerd maar ik zal binnenkort hier ook enkele afbeeldingen plaatsen. Er is een mooi artikel in de krant verschenen dus ik hoop dat er veel bezoekers zullen komen kijken.

Gisteren was ik per boot op bezoek bij de de leider van Kunstnarhuset Messen die aan de overkant van de fjord woont. Ik maakte op de boot de bovenstaande foto waarop goed te zien is dat het in de bergen al sneeuwt. Hier beneden regent het bijna de hele dag, en niet zo zachtjes ook. Het water stort zich van de bergen af via talloze watervallen die spontaan ontstaan. 's Nachts word ik soms wakker van het gekletter van de regen op mijn raam. De komende dagen is er storm voorspeld.

Ik zit gelukkig binnen en ik ben begonnen met schilderen. Vanaf zondag heb ik drie nieuwe schilderijen opgezet. Heerlijk om de hele dag in mijn atelier te kunnen zijn, meestal zonder een enkele verplichting die de tijd begrenst. Geestelijk kom ik helemaal tot rust, ik voel me zo in mijn element hier op het atelier midden in de ruige natuur. Over mijn schilderijen schrijf ik nog niets, behalve dan dat ze heel anders worden dan voorheen.


Geen opmerkingen: