dinsdag 9 maart 2010

Naar Oslo

Vanmiddag kreeg ik bericht dat ons boek volgende week wordt gedrukt. Nu is het dan zover! Morgen worden de drukproeven per koerier uit Noorwegen bezorgd. Ik ben heel benieuwd hoe het geheel eruit ziet in zijn bijna definitieve vorm. Ik ga de proefdrukken goed bekijken om eventuele correcties zo snel mogelijk door te geven. Volgende week ga ik dan naar Oslo om bij het drukproces aanwezig te zijn. Indien nodig kan ik daar dan nog direct een beetje bijsturen. Zelf weet ik natuurlijk het beste hoe mijn schilderijen er in werkelijkheid uitzien. Wie wel eens een boek heeft gemaakt, weet hoeveel werk er gaat zitten in het keer op keer controleren van alles wat er mee te maken heeft. Checken, checken, checken, zoals mijn zus Ellen Dikker in haar nieuwe cabaretshow Fjord zegt. En dat is wat ik deze week voor de laatste keer ga doen, alvorens Alt det som er (Alles dat er is) daadwerkelijk verschijnt.

Geen opmerkingen: